As ferner von mcfler» geredet Vttd auff'dcm Qva - drantcn erfahre» wird / iß alles vor» der alten 1 oder vntcrftm tffeßleitee zuverstehcn / welche atiff beiden feiten 144 . gleiche dheil hat / tOie feiten gegen B . wird genant uwbra re & a , die ander fctteti gegen C . beiflct umbra Verß , vnnd kan durch dieste Meß - - Kicsr alles / das manbegeret vnd sehen tan / wie wunder - lich eß auch liege / gemessen wetden / vnd etliches nicht auff einer Indern mehrerlcy weise . ß£ß wird aber mit Z . Lurtzeir worten alß die hohe / weite vnd tieffe / alles so man mifjet / angezeiget / vnd vnter der weite auch dio dicke oder breite begriffen . Damit nun so viel ! desto 0r - dentlicher davon gehandelt vnd bester verstanden wer - de / solle erstlich von der Hobe / darnach von der weite / zum von der tieffe gehandelt / vnd allezeit die leich - teste art vstd weiß / vor angestHet werden . Vnd ist erst - lich in gemein ZttMsrcken / daßwan hohen gen , esien wer - den / daß allewege des masiers lange bißzu seinem auz mos ; zugeben werden / zum andern das eines dinges h<5 - He / weite vnnd tieffe / darzu man kommet» kan / allezeit Zwen stände erfordere / znm dritten maß auch in gemein in acht genommen werden / daß zuvor im Capittel gesagt / von den termiais proportionis .
Das 26 . Capltte ! .
Wie man die höhe eines chumv dazu mankom -
mm kan / ohne ReclMng kan messen .
Ieses ist gar leicht znthun l tch^sye allein den Qvadranten , bey den , B . an mein äuge / befikc die ^ >s>ttzen des thnrns durch die beide gestchrlocher / vnd gehe so lang Kinderoder vor sich / biß der faden reche Mitten in dm Qvadranten , da die zwo zahlen r 44 - zusam - Men stosieu / falle / soviel schuch oder e ! n älß dann von Menzen»stände / dochdarzy gerechnet meines leibes lan -
D Fe biß

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