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37] Veteres philosophi quomodo iudicaverint de precibus
iorum observari iussit, man. 31, 5: ZnevSeiv 81 v.al ffvtiv, /ai
dnagyeadai /axu xd rcdxgia, t/.daioxe jtgoar/nsi /aftagwg /ai
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Bonhoefferus vero Die Ethik des Stoikers Epiktet p. 76 Zelleri 1
impugnat sententiam, qui, cum innititur Epicteti dicto (diss. II
20, 32) affirmat Epictetum cultum observasse argumento ab
utili adductum. Contra Bonhoefferus dicit: Er mu/3 sich selbst
auf dem Boden derselben (der Volksreligion) stehend gefiihlt liaben 2 .
Sequuntur nonnulla de precibus dicta, reverentia deorum
et pietate et religione quasi imbuta, quae dubitandum quidem
est, num suo iure Epicteti nomen prae se ferant 8 . Sed aut
Epictetus auctor est aut Stoicus eiusdem aetatis ea composuit,
qui a mente et voluntate Epicteti non abhorrebat. Mente
enim ut di colantur postulat, aeque atque Epictetus, non bona
corporis sed animi petenda esse dicit, p. 479 (ed. Schenkl):
1. 9eovg dr/.aia xal iieueigrgievg diu&eaei xipa, ulla pij dge-
tQoig 8iogeaig /ola/eve .... -tfeolg flue, /.ii], rjvUa uv itlovxrfsgg,
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ooi eioaxovaovoiv oi ffeoi, i]vL/u dv pij negi xoiv rjdeatv, dlld
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immortales de suo scelere testatur neque intellegit, pietate et religione et
iustis precibus deorum mentes, non contaminata superstitione neque ad
scelus perficiendum caesis hostiis posse placari. Cuius ego furorem atque
crudelitatem deos immortales a suis aris atque templis aspernatos esse
confido. Similia leguntur in Persii sat. II.
1 III 1 p. 312.
* Bonhoefferus p. 83 a se ipso dissidere Epictetum ostendit, cum alia tum
haec annotans: So wenig tcir daran zweifeln diirfen, dafl es dem Epiktet
mit seiner Scluitzung des bestehenden Kultus subjektiv ernst war, so miissen
wir doch zugeben, dafi die Konsequenz seiner hohen Moral eigentlich zur
Verwerfung alles aufieren Gotterkultus, zu einer blofien Anbetung Gottes im
Geist und in der Wahrheit fiihren mwfite. Quae quidem in omnibus fere
philosophis valere dicendum est.
3 Hac de quaestione H. Schenkl iudicat p. 479: Etsi cum gnomologii
Stobaeani indole egregie concinunt, nescio an hic illicve grassata sit imi-
tatorum licentia.
4 Hierocles quoque Stoicus Musonio et Epicteto propinquus est. Cui

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