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Henricus Schmidt
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nova et honestior existimatio deorum et precationum pervulgari
coepta erat, sola virtute deum coli docebant, non sacrificiis.
Diogenes templa non adibat, sacra non faciebat * 1 , Crates
Mercurium et Musas se culturum esse dixit (Iulian. or. 200 A)
ov dandvaig xQvrpsocdg, dX?, 1 uQeialg ooicug. Cynici non a dis
petunt, quae quamquam stulti homines bona esse opinentur
tamen re vera sint mala (Diog. L. VI 42): 'Eve-mXsi (Jio-
yevrje) xolg avdgwnoig icsqi xfjg svxrjg, cdxtladai Xeyi.uv avrovg
dyadct xd avxotg doy.ovvxct v.al ov xd v.ax‘ dXrjO-eiav. Stulte vero
precantibus illudebat — Aesculapio enim gallinaceum pycten
sacravit, qui procumbentium faciem incurrens contereret — 2 3
et irridebat stultitiam sacrificantium (Diog. L. 1. c. 63): Ovovuov
xivwv xolg ihioig In i xv> viov yevdodat, ecprj ,,neol de xov nodanog
wpfi ov Svexe; u 3 Non divitias esse a dis expetendas, sed virtutem
Crates censebat (Iulian. or. 199 D sq.; PLGII 4 p. 364): Xoryictra
8' ovx ed-f/M) ovvayeiv v.Xvxd . . . | aXXa dr/.cuoovvrjg utxiyeiv 4 .
Sionsg avrov ovSelt ixua&sle ii; sixovos Svvacm. Demonax quoque noil
sacrificabat Minervae (Pseudo-Luciau. Demon, c. 11): OlSh ydo Seiothu airr.v
x«>v Tzao' iftov &vouov vnehififiavov. Idem non precabatur in templo, cum alio
quoque loco a deo se exaudiri putaret (c. 27).
1 Cuius rei excusationem (quam Jacobus Bernays Lucian und die Kyniker.
annotat. 18 lahme Auskunft nominat) affert, quod mendicus erat, Ju
lianus or. VI 199 B ed. Hertlein: v Bozo> Srj ar ... 6 Kvcov dvaidljs u?-
Se avainyvvms firjSi vizsoorrrjs ndvxcov ofiov ttslior re xai dvdQotrtirmr,
ah).a svXafiqs per rd ttqos rd iti 7nr djOTtsg pfioyergs' sl de, dn yi/ nnoopei
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oircov, ov Xifiavcoros . . ., et Se erosi nsp). &ed>r ipfrios rjgxsi rovro /lovov
avzij yd(> avrovs efrepdnevoe rij ipvXfo oltuu rd Tifuiornra zu/v suvrov,
ro xafroouooat riv kavrov ipvyrjr Std r cor ivvoiutv.
2 Diog. L. VI 98, ad quem locum dicit Bernays 1. c. ann. 16: Die.
Malice, da/l er im Tempel des Aeskulap, statt der gewolmlichen friedlichen
Hdline, einen Eampfhahn weihte . . ., welcher nunmehr ais heiliges Tier
unbehelligt.umlierUef und auf den Betern, die mit dem Antlitz zu Boden
fielen, herumtrat, richtet sicli me.hr gegen diese Art des Betens, welche
Diogenes aucli sonst verhohnte (Diog. Laert. VI 37), ais gegen den Aeskulap.
3 Cf. Diog. L. VI 37: (dsaoafisros 7ioxs yvvatxa (tti/ruoiiiiTiaot’ Toil
frsoTs 7Tpo(minovnav . . . ngooeXfrcdr ebesv „ovx svXapljj, co yvvai, prjnore
ttsov om&sv ioziSxos — narra ydg laziv avzov rt/.ipr — ato/ryorvory;
4 Quomodo Stilpo Megaricus indicaverit de precibus, invenies ap.
D. L. II 117.

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