5] Veteres philosophi quomodo iudicaverint de precibus 5
maxime aestimat, neque interesse dicit, quanti sit, quod dis
offeratur 1 .
De precibus, quae apud Euripidem reperiuntur, G. Nestle
agit p. 115sqq. Quamquam multae apud eum preces exstant,
tamen perpaucis locis poeta de precibus quid sentiat dicit,
an utiles eas esse iudicet necne. Nonnullis locis mundum
legibus aeternis et immutabilibus regi persuasum habens
preces aspernari videtur 2 , v. c. Suppi. 262: '.Qg ovdev rpdv 3 fjgzs-
aav Xixai &efov. Troad. 469 sqq.: &eoi' v.cv/.obg ph &vaxcdw
xovg avppuyovg, | uficog d’ eyei xi oy/jpcc yuxlrjGxeiv &eovg, | oxav
xig dvoTvyfj xvyrjv 4 . Troad. 1280 sqq.: "Ito Deoi • xi
xovg ■3-eovg x.alw; | xat nqiv yccq ovx ijy.ovaav uvay.uLovLievoi.
Neque precibus neque sacrificiis homines quicquam a dis im
petrare possunt (Ion. 347 sqq.), quibus oblatis omnino Euripides,
quia cum dignitate et sanctitate deorum non conveniant,
valde offenditur (fr. 794 N.).
Euripidis aetate homines operam dedisse, ut intellegerent
preces quid essent, elucet cum ex operibus poetae ipsius tum
ex eo, quod sophistae de precibus disputabant, ut Eryxia do
cemur dialogo Platoni supposito 5 , quo Prodicus Ceus Athenis
in Lyceo de divitiis orationem habens inducitur, quas aut
bonum aut malum esse posse dicit. Petulans autem lingua
adulescentulus sophistam interrogando urguebat et adducere
1 Cf. fr. 946, fr. 327, 6 N. et Theophrasti complures locos similes (infra
p. 19 sq.). Zeller 1. c. II1 p. 12 sq.: Er (Euripides) we.ifi recht wolil, ilap die
Gottesfurcht des Armen mehr wert ist ais die prunkenden Opfer mcrnches
lieichen.
2 De dubitationibus Euripideis, quae quidem ad religionem pertineant,
Th. Gomperz Griech. Denker II p. 12 hoc modo loquitur: Dap die in
menschliche Schwcichen und Leidenschaften getauchten Gotter der Verehrung
nicht wtirdig sind, das steht ihm freilich fest. Ob dber die der Verehrung
wiirdigen, seinem Ideal entsprechendcn Gotter in Wahrheit existieren, das
glaubt er zicar mitunter, nicht selten aber bezweifelt er es.
8 De precibus quae apud Euripidem inveniuntur cf. Bruns Berl. phil.
Wochenschr. 1898 p. 899 sqq.
4 Si precationes non exaudiuntur, re vera supervacaneum est et
ineptum homines precari. Itaque preces pars fiunt bonorum morum {p/ppa).
B 0. Schrohl, De Eryxia qui fertur Platonis (Diss. Gotting. 1901),
de tempore quo scriptus sit dialogus hoc modo iudicat p. 42: non dubitamus
quin dialogus non ante tertium saeculum conscriptus sit.

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