Full text: De Alcibiade I, qvi fertvr Platonis

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toria statim doctrinam psychologicam sequitur, in qua dispu 
tatur animum (qjuxqv) hominem esse (AI p. 129 Bff.), ita ut 
imitator tantum amorem animorum statuat. Ut apud Xeno 
phontem est; ttoXo Kpeirruuv ecriv 6 xfjc tpuxqc f] 6 toO ajupaxoc 
epwc, sic in Alcibiade I opponitur semper is, qui animum 
amat, ei, qui corpus pulchrum amat. Quin etiam Socrates 
Alcibiadem iam deflorescentem amat. 
Atque videtur imitator aetatis suae, exeuntis saeculi 
quarti, ratione ductus esse, quae in rebus amatoriis multo 
severior erat quam ea, quam Plato in Convivio sequitur 1 . 
Neque enim difficile fuisset Alcibiadem pulchrum indu 
cere, etiamsi auctor Platonis ingenium in describendo amore 
imitari non potuisset. Mirum enim est auctorem semper Pla 
tonem imitatum in hac sola re ab eo discessisse, ita ut 
cogamur putare eum sententiis aequalium ductum esse. Sed 
ridiculum in modum rem in maius extollit. 
Atque admodum animadversione dignum est imitatorem in 
idem vitium incidisse atque Xenophontem. Sed hoc unum 
inter eos interest, quod Xenopho vitium animadvertit et emen 
dare et excusare conatus est, quamquam non potuit, cum imi 
tator nihil animadverterit. Nam perspicuum est amorem, 
1 cf. Wendland,l.l.p.72. „Wohl setzen dieplaton. Liebesreden des 
PhaidrosunddesSymposion eine reiche Literatur und eine JebhafteBe. 
handlung der erotischen Probleme voraus . . Die sinnliche Erotik, die 
ihren urspriinglicben Gebalt gebildet liatte, ist in der zweiten Hillftc 
des 4. Jalirh., da man sicli au sokratischer Moral und isokratischer 
Wohlanstandigkeit bekennt, nicht mehr literaturfahig . .“ p. 73. 
„Wenn die Vorrede (des pseudo-demosth. Erotikos) die sittliche Ten- 
denz dieses Erotikos betont, so entspricht das den Anschauungen 
jener Zeit. Sokrates hat den sinnlichen Trieb selbst gekannt und 
beherrscht. Die sinnliche Grundlage der Mftnnerliebe ist bei Plato, 
wenn auch eine der untersten Stufen der allmiihlicben Erhebung in 
die Idealwelt, doch eine Voraussetzung, ohne die selbst seine idea- 
listische Ethik nicht begriffen werden kann. Aber das sinnliche Ver- 
haltnis war schon dem Xen. anstossig und unvcrstiindlich. Audi 
Plato hat, wie die Gesetae beweisen, sicli au griisserer Strenge ent- 
wickelt. Bei Aristot. tritt dieser Eros zuriick und wird durch die 
qnXia ersetzt, deingemass steigt die schon durch Piat. Symp. vor- 
bereitete Schatzung der Ehe und Frauenliebe.“
	        
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