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vivio cognoscimus, si haec omnia in unum collegimus, fortasse
sic nobis dialogum fingere possumus, qualem ipse Plato de
hac prima collocutione scripsisset. Neque umquam Plato
finxit Socratem Alcibiadi amicitiam ingessisse 1 . Praeterea
Alcibiades in Convivio, etsi Socratem iam diu adamavit, tamen
pulcherrimus describitur.
Quamquam auctor Alcibiadis I conatus esse videtur Pla
tonem imitari. Alcibiades modo hoc, modo illud dicit, sed
Socrates ei resistit philosophiae rationes sequens; Alcibiades
aegre fert se ignorare (dYctvcocxeT wc dvbpaTrobwbmc biaicei-
pevou,) p. 116 E dXXd pd xouc 6eouc, m Cmicpaxec, ouk oiba e'fWT e
oub’ dxi Xe'YW) dXX’ dxexvwc eoiKa dxomuc e'xovxi, xoxe pev Ydp
poi exepa boxeT coO epmxmvxoc, xoxe b’ dXXa . . p. 127 D dXXd
pd xouc Oeouc, m Cumpaxec, oub’ auxoc oiba dxi XeYm, xivbuveuw
be koi rrdXai XeXqGevoa epauxov aicxicxa exmv • • •
Non aliter conatus est Alcibiadis in Socratem amorem
describere 2 3 : p. 135 D kcu upoc xouxoic pevxoi xobe XeYm, dxi
Kivbuveucopev pexctjlaXeiv xo cxqpa, m Cmxpaxec, xo pev cov
eYin, cu be xoupov ou ydp ecxi, dume ou rtaibaYmYqcm ce duo
xqcbe xqc qpepac, cu b’ urr’ epoO uatbaYmYqcei . . .
Sed haec omnia non effecerunt, ut imitator Platonis in
genium exprimeret.
At memores simus etiam Xenophontem in convivio doc
trinam quandam amatoriam proponere in capite octavo. Din-
stinguit inter duas formas amoris: § 10. eiicdcaic b' dv kcu xouc
epmxac xqv pev TTdvbqpov xmv empaxeuv emuepTieiv, xqv b’ Oupa-
viav xqc ipuxqc xe Kai xqc cpiXiac xcu xmv xctXmv epYmv. Verus
amor pulchritudinis corporis nullam rationem habet, ita ut
uumqnam subito et statim exsistere possit, sed solo animo
pulchro et bono adolescentis concitatur: § 12: (louXopai
auxm papxupqccu, mc xcu ttoXu Kpeixxmv ecxiv 6 xqc vpuxqc
q 6 xoO cmpaxoc £pmc. Hoc amore animi amatoris et
amati adolescentis meliores fiunt. Ne id quidem com
1 cf. Zeller 1.1. p. 260 „Nicht bloss das piat. Gastmahl, sondern
auch die Xen. Denkw. (I. 2,14 s.) setzen es ausser Zweifel, dass
Sokr., weit entfernt, sich dem Alk. aufzudrUngen, sich vielmehr von
diesem aufsuchen liess.“
3 Non recte indicat Brunsius Litt. Portr. p. 340.